Jak wypromować szkolenia biznesowe w sieci?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w ostatnich latach trenerzy z różnych branż, a także firmy szkoleniowe zaakcentowali swoją obecność w internecie. Nikogo nie powinien dziwić ten fakt, ponieważ klienci przeważnie przed podjęciem ostatecznej decyzji sugerują się informacjami znalezionymi w sieci. W jaki sposób obecnie powinno się skutecznie promować szkolenia biznesowe?

Szkolenia biznesowe a tradycyjne reklamy

Godny uwagi jest fakt, że przekaz o charakterze promocyjnym nie przekona znacznej większości osób do kupienia szkolenia biznesowego. Można zaobserwować, że klienci coraz częściej ignorują tradycyjne formy reklamy. Sugerują się przede wszystkim opiniami klientów. Oznacza to tym samym, że recenzja w formie krótkiego filmiku może przynieść zdecydowanie bardziej satysfakcjonujące rezultaty od artykułu sponsorowanego. Świetnym rozwiązaniem będzie poproszenie zadowolonych klientów o opinii na temat danego szkolenia.

Zobacz także: Czym jest szkolenie BHP?

szkolenia biznesowe

Nie można promować swoich usług tylko na Facebooku

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że mnóstwo firm działających w branży szkoleniowej promuje swoje produkty w mediach społecznościowych. Nie rekomenduje się ograniczania tylko do Facebooka. Godny uwagi jest fakt, że z roku na rok coraz większą popularnością cieszą się portale biznesowe. Świetnym przykładem może być LinkedIn. Obecnie nie jest to tylko giełda pracy, ale przestrzeń, która pozwala na nawiązywanie wartościowych kontaktów biznesowych. Należy również zaznaczyć, że bardzo dynamicznie rośnie także liczba użytkowników Twittera. Osoby preferujące reklamy w formie wideo powinny postawić na portal YouTube.

Sprawdź: Czym są bony na szkolenia?

Komunikacja wielopoziomowa – szkolenia biznesowe

Warto wiedzieć, że obecność przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych jest bardzo istotnym elementem efektywnego marketingu internetowego. Godny uwagi jest jednak fakt, że nie gwarantuje sukcesu. Zdecydowanie najlepszym możliwym rozwiązaniem będzie przeprowadzenie komunikacji za pomocą kilku podstawowych kanałów. Firma, która chce sprzedać swoje szkolenia biznesowe powinna postawić na e-mail marketing, reklamę w wyszukiwarkach.

Dlaczego klient musi polubić firmę?

szkolenia biznesowe

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że ogromna konkurencja na rynku szkoleniowym powoduje, że z roku na rok coraz trudniejszym zadaniem jest wybicie się ze swoim produktem. Należy mieć świadomość, że znaczna większość kursów i szkoleń dostępnych na rynku praktycznie niczym się od siebie nie różni. Oznacza to tym samym, że na ostateczną decyzję poszczególnych klientów mają wpływ wartości dodane określonej usługi. Doskonałym przykładem mogą być czynniki psychologiczne.

Zobacz: Darmowy kurs Google dla przedsiębiorców

Należy wśród nich wymienić zaufanie do marki czy sympatię. Firmy, które są zainteresowane sprzedażą swojego produktu muszą w pierwszej kolejności sprawić, aby klient ich polubił. Rekomendowane jest zbudowanie z nim odpowiedniej więzi. Szkolenia biznesowe mogą być właśnie w tym przydatne. Oczywiście jest to możliwe dzięki spersonalizowanemu przekazowi marketingowemu. Godny uwagi jest fakt, że indywidualnie dobrane treści zawsze będą skuteczniejsze od przekazu skierowanego do wszystkich.

Firmy powinny starać się być doradcą klienta, a nie sprzedawcą

Świetnym rozwiązaniem może być content marketing. W najprostszym możliwym ujęciu jest to tworzenie bardzo wartościowych treści, które będą dostarczały klientom istotnych dla nich informacji. Przedsiębiorstwo nie powinno pod żadnym pozorem skupiać się na sprzedaży. Warto stać się dla niego źródłem wartościowej wiedzy. Rekomendowane jest wykorzystanie do tego celu własnego bloga. Można również zamieszczać treść na innych tematycznych stronach internetowych.

Redakcja mbon.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.