Konkursy internetowe doskonałym narzędziem marketingowym

Przeglądając media społecznościowe lub blogi na pewno nieraz natknąłeś się na konkursy internetowe. Bardzo prawdopodobne, że przynajmniej raz brałeś w takowym udział. Nic w tym dziwnego, w końcu takie wydarzenia są bardzo atrakcyjne dla użytkowników internetu. Mogą wygrać ciekawe nagrody jeśli będzie sprzyjał im los. Zastanawiało Cię jednak kiedykolwiek w jakim celu właściwie organizuje się takie konkursy? Dlaczego przedsiębiorcy marnują czas i pieniądze na ich przeprowadzanie? Odpowiedź jest prosta, są one bardzo efektywnym narzędziem e-marketingowym.

O konkursach internetowych

Konkursy internetowe nie różnią się zbytnio od tych stacjonarnych, jednak zwykle są one organizowane na znacznie większą skalę. Uczestnicy są proszeni przez organizatorów o wykonanie danego zadania, a jedna lub kilka wybranych osób otrzymuje ogłoszone wcześniej atrakcyjne nagrody. Takie konkursy można zwykle znaleźć na mediach społecznościowych, jednak niekiedy widzi się je również na blogach lub stronach sklepów internetowych.

Zobacz także: Jakie zalety ma księgowość online? Kurs księgowości i inne

konkursy internetowe

Po co organizuje się konkursy internetowe?

Możliwe, że nie zwróciłeś na to uwagi, ale firmy, które organizują konkursy cieszą się niezwykłą popularnością. Szczególnie dużo osób zapoznaje się z ich ofertą w trakcie trwania konkursów. Jednak wiele z nich również śledzi działania marki nawet po wybraniu zwycięzców, mając nadzieję na ponowną organizację takowego wydarzenia. Pozwala to zdobyć znacznie większą bazę potencjalnych klientów. Co za tym idzie sprzedawać więcej produktów lub usług. Z czasem zarabiać kwoty niemożliwe do zdobycia przed ogłoszeniem konkursu internetowego.

Zobacz: Prawo gospodarcze a założenie własnej firmy

Konkurs kreatywny czy losowanie?

W sieci wyróżnia się dwa rodzaje konkursów: konkursy kreatywne i loterie. Te pierwsze wymagają od uczestników wykonania twórczego zadania, takiego jak stworzenie hasła reklamowego lub narysowanie tematycznej ilustracji. Zwycięzcy takich konkursów są wybierani zwykle przez wyznaczoną do tego komisję. Z kolei w loteriach każdy uczestnik ma takie same szanse na zwycięstwo, a nagrody przyznaje się osobom wybranym w drodze losowania. Należy jednak pamiętać, że takie konkursy podlegają pod gry hazardowe i przed ich organizacją trzeba podjąć odpowiednie kroki prawne. Który rodzaj konkursu przyniesie lepsze efekty? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego kim są potencjalni uczestnicy takich wydarzeń oraz jaką ilością czasu dysponują organizatorzy. Dlatego warto wybrać najwygodniejszą dla siebie formę, bazując na informacjach zdobytych w innych formach kampanii marketingowych.

konkursy internetowe

Konkursy internetowe – szczegółowy regulamin podstawą każdego

Żaden konkurs nie może być zorganizowany bez odpowiedniego regulaminu. Brak jego obecności w ogłoszeniu może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i doprowadzić jedynie do straty czasu i pieniędzy przez firmę. Jakie informacje zawrzeć w regulaminie? Przyjmuje się, że powinny się w nim znaleźć dane o organizatorach konkursu, dokładny opis przebiegu wydarzenia i możliwych do zdobycia nagród, zasady dotyczące udziału w konkursie, a także klauzula dotycząca ochrony praw autorskich i danych osobowych uczestników.

Sprawdź: Prawo stanowione – czym jest i gdzie znajdzie swoje zastosowanie?

Redakcja mbon.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *