Zawód opiekuna klienta – Poznaj tajniki pracy!

Poszukując pracy często skupiamy się na najpopularniejszych ofertach. Trzymamy się swojego wykształcenia i zdolności. Często jednak pomijamy naprawdę dobre oferty, których po prostu nie dostrzegamy. Opiekun klienta to zawód, o którym być może nigdy nie myślałeś. Wbrew pozorom warto zmienić swoje myślenie i sprawdzić, co można zyskać wychodząc ze swojej strefy komfortu. Nawet jeśli praca z klientem nigdy Cię nie dotyczyła, to może jednak jest właśnie dla Ciebie?

Zostań opiekunem klienta z GoWork!

Jak zostać opiekunem klienta z GoWork? Pracy jako opiekun klienta jest naprawdę sporo! Dzięki temu można znaleźć ofertę, która spełnia nasze wszystkie oczekiwania, a także my wpasowujemy się w wymagania. Co ciekawe, opiekunem klienta można być w wielu branżach. Dzięki temu łatwo wykorzystasz swoje poprzednie doświadczenie bądź też posiadaną wiedzę. Najwięcej ofert znajdziemy z branży bankowości, finansów oraz ubezpieczeń. W tyle nie zostają też firmy handlowe czy sprzedażowe. Dlatego też opiekun klienta może okazać się stanowiskiem właśnie dla Ciebie.

Jakie obowiązki ma się na stanowisku opiekun klienta?

Jak sama nazwa wskazuje, opiekun klienta zajmuje się kontaktem z klientem. Tyczy się to zarówno obecnych klientów, jak i nowych. Do obowiązków opiekuna należy też pozyskiwanie kontaktów. Nowi klienci są zawsze mile widziani w firmach. Tak więc do obowiązków opiekuna należy w większości sprzedaż danych usług czy towarów. Powinien on też znać się na umowach i dokumentach niezbędnych przy obsłudze administracyjnej tych transakcji. Jednak zdecydowanie najważniejsze jest pozyskiwanie nowych klientów oraz budowanie relacji z już obecnymi, aby zostali oni na jak najdłużej. Z dodatkowych obowiązków mamy tu dbanie o wizerunek danej firmy oraz raportowanie osiągniętych efektów. 

Jaka powinna być osoba kandydująca na stanowisko opiekuna klienta?

Jako, że praca polega głównie na kontakcie z klientem, to wysoko ceni się wszelkie zdolności komunikacyjne i interpersonalne. Należy cechować się wysoką kulturą osobistą oraz mieć łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Jednakże w parze z tymi wszystkimi zdolnościami musi iść też wiedza o danej branży. To podstawa do docierania do ludzi i przedstawiania im rzetelnych informacji. Tak więc opiekun klienta musi łączyć w sobie wszystkie te zdolności. Dodatkowymi atutami są takie cechy, jak odpowiedzialność, otwartość i samodzielność. Trzeba mieć też na uwadzę zdolności negocjacyjne i znajomość technik sprzedaży. 

Jeśli chodzi o wymagania na tym stanowisku, to zwykle poszukuje się osób z minimum średnim wykształceniem. Język angielski to podstawa, a dodatkowe języki obce na pewno będą mile widziane. Nie obejdzie się także bez wiedzy o obsłudze komputera. Niektóre prace jako opiekun klienta wymagają również wychodzenia poza biuro, tak więc prawo jazdy może się przydać. Jak w każdym innym przypadku, doświadczenie jest zawsze doceniane i na pewno wpłynie na naszą korzyść!

Redakcja mbon.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *