Jak zdobyć nowych klientów w Internecie?

Budując stronę internetową, większość osób skupia się na jej funkcjach i wyglądzie. Jednak to, co widzą internauci jest drugorzędne. Najważniejsze jest, aby w ogóle wiedzieli, że taka strona istnieje i chcieli z niej skorzystać. I tym właśnie zajmuje się pozycjonowanie stron www. Jest jednym z działań, które zapewnia nam możliwość wypromowania strony w sieci. Obecnie jest tak dużo różnych stron, że bez opracowania konkretnej strategii SEO, nie damy rady dotrzeć do potencjalnych klientów. Czym dokładnie polega pozycjonowanie?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Jak nazwa wskazuje pozycjonowanie stron internetowych, ma na celu polepszenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki internetowe to obecnie pierwsze miejsce, do którego się kierujemy, jeśli chcemy coś znaleźć. Dlatego każda strona musi być w nich dobrze widoczna, aby internauci mogli z niej skorzystać. Choć wydaje się to prostym działanie, to niestety takim nie jest. Na pozycje zajmowane przez strony w wynikach wyszukiwania wpływ ma wiele rzeczy.

Dlaczego strona nie pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania?

W top 10, czyli w wynikach pokazujących się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, pojawiają się tylko najlepsze strony. Chodzi tu zarówno o ich konstrukcję techniczną, treści, jak i dopasowanie do zapytania wpisanego w wyszukiwarce. Im więcej stron z danej branży, tym silniejsza jest konkurencja. Dlatego nie można liczyć na to, że nasza strona tak po prostu pojawi się w czołówce wyników. Trzeba nad tym stale pracować, a to między innymi oznacza prace wchodzące w skład pozycjonowania. 

Jakie są najczęstsze przyczyny braku naszej strony w czołówce? Zaniedbania techniczne to bardzo częsty powód. Strona musi działać bardzo dobrze, być funkcjonalna i praktyczna, ale też dostarczać ciekawe dla internautów treści. Wtedy będzie chętniej odwiedzana, ale i w wynikach wyszukiwania uzyska lepszą pozycję. Może być też tak, że gdy odkupiliśmy od kogoś domenę, nie mieliśmy pojęcia, że został nałożony na nią ban przez Google. Oznacza to, że na stronie lub w ramach SEO były prowadzone działania zakazane. Tak strona nie będzie się wyświetlać w wynikach, dopóki nie wprowadzimy zmian. Dlatego, zanim wybierzemy domenę z drugiej ręki, warto sprawdzić jej historię.

Jak wygląda pozycjonowanie?

Tak naprawdę pod tym hasłem mamy wiele czynności związanych z informatyką, programowaniem, ale i zadań marketingowych. Zawsze podstawą jest wykonanie audytu SEO, który mówi o kondycji technicznej strony i jej jakości. Potrzebna jest też ocena grupy docelowej, do której witryna ma trafić. A później na podstawie tych elementów buduje się strategię działań. Dzięki temu można znaleźć i naprawić rzeczy, które przeszkadzały stronie wspiąć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Ale też znając konkretnie grupę docelową można stworzyć plan marketingowy, który odniesie sukces, bo będzie kierowany do konkretnych osób, które już są potencjalnie zainteresowane. Mając konkretny plan, można nie tylko szybciej zrealizować swoje cele, ale też korzystnie wydać budżet, który mamy zaplanowany na marketing.

Redakcja mbon.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.