Strona główna
Firma
Tutaj jesteś

7 kluczowych kroków do rozpoczęcia skutecznej strategii content marketingowej

Firma Data publikacji - 10 listopada 2023 Autor - Redakcja mbon.pl
klucz do skutecznego content marketingu


Content marketing to wymagający obszar działań SEO, który z jednej strony wymaga sporych nakładów, ale z drugiej zapewnia najlepsze efekty. Jak zaplanować skuteczną strategię marketingową? Tych 7 kroków pomoże Ci zwiększyć przewagę w branży dzięki treściom.

Określ cele strategii marketingowej

Po co w ogóle tworzyć treści na stronę internetową? To pierwsze pytanie, które warto sobie zadać przed podjęciem jakichkolwiek działań marketingowych. Jeśli chcemy, by nasza strategia przyniosła jakiekolwiek efekty, niezbędne jest wyznaczenie prostego i mierzalnego celu, do którego strategia content marketingowa ma nas doprowadzić.

Jakie to cele? Przykładem może być zwiększenie zaufania wśród klientów, przyciągnięcie nowych potencjalnych klientów, wzrost widoczności w internecie czy budowa renomy firmy jako eksperta w branży.

Przeanalizuj grupę docelową swojego contentu

Treści będą tworzone inaczej w zależności od grupy docelowej, do której kierujemy swój przekaz. Zupełnie innym językiem operuje młodzież a innym specjaliści z dziedziny prawa czy medycyny. Przed stworzeniem ramowego planu strategii warto przeanalizować swoich klientów i stworzyć persony – modelowe postacie, które dzięki pewnej grupie cech będą skłonne do czytania naszych treści.

Grupa docelowa to filar planowania strategii content marketingowej – bez takiej analizy nasza strategia prawdopodobnie będzie kierowana do każdego, czyli tak naprawdę do nikogo.

Zaplanuj wszystkie działania związane ze strategią content marketingową

Kolejny etap to faza planowania właściwego. W tym kroku warto zadać sobie następujące pytania:

  • Jaki horyzont czasowy przeznaczamy na intensyfikacje działań marketingowych?
  • Jaki budżet chcemy zainwestować w content marketing?
  • Czy będziemy budować treści samodzielnie, czy raczej z pomocą wyspecjalizowanej agencji?

Kolejne konkrety, bez których lepiej nie zaczynać działań to ustalenie osiągalnego harmonogramu publikacji nowych treści. W zależności od skali działań możemy rozróżnić harmonogram na dodawanie treści na social media, artykułów sponsorowanych, treści blogowych i innych treści niezbędnych do stworzenia skutecznej strategii.

Wybierz repozytorium pomocnych narzędzi

Dzisiejszy content marketing, choć w dużej mierze nie obejdzie się bez specjalisty, na bieżąco wspierany jest przez szeroką grupę narzędzi służących wymyślaniu nowych tematów, sprawdzaniu ortografii lub analizowaniu potencjału SEO tekstu.

Warto zainwestować w takie narzędzia, gdyż pozwolą nam one tworzyć jeszcze lepsze teksty. Powinniśmy rozważyć również zakup oprogramowania, który pomoże w tworzeniu odpowiednich grafik, bez których żadna nowoczesna treść nie będzie dla czytelników atrakcyjna.

Zacznij tworzyć treści

Co dalej? Po prostu zacznijmy pisać. Tylko tyle i aż tyle. W zależności od tego, jakie decyzje podjęliśmy na etapie planowania, pisanie treści może odbywać się wewnętrznie lub za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy usług. Warto w pierwszych tygodnia zweryfikować, czy nasze założenia idą w parze z rzeczywistą realizacją.

Tworzenie treści to etap, który według https://pragmago.tech/pl/porada/skuteczny-content-marketing-jakie-tresci-cenia-uzytkownicy/ trwa przez cały okres działań marketingowych firmy – warto więc rozważyć nieco szerszy horyzont publikacji tekstów, by nie okazało się, że tylko w pierwszych tygodniach nasze teksty publikowane były z tak dużą częstotliwością

Pamiętaj o analizie konkurencji

Analiza konkurencji to niezwykle istotny aspekt każdej strategii content marketingowej. Za pośrednictwem tego kroku możemy zweryfikować na innym przykładzie, czy pewne pomysły mają szansę wybicia się, czy raczej nie. Konkurencja może z jednej strony zainspirować nas do zmiany kierunku działania lub uwydatnić nisze, w których my możemy zyskać ogromny potencjał do sprzedaży.

Monitoruj efekty kampanii content-marketingowej

Czy byłoby planowanie bez monitorowania efektów? Regularne raportowanie na temat postępów to istotny aspekt, bez którego nie dowiemy się, czy poprzez content marketing zbliżamy się do ustalonego na początku celu. W procesie monitorowania warto skorzystać z narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, który w praktyce zapewnia nam kompleksową możliwość analizy każdego aspektu naszej strategii marketingowej.

Jeśli uda nam się stworzyć strategię w oparciu o te 7 kroków, będziemy w bardzo dogodnej pozycji do zyskania istotnej przewagi konkurencyjnej w naszej branży.

Materiał zewnętrzny

Jak zrobić podziękowania dla gości? Kreatywne pomysły

Redakcja mbon.pl

Redakcja naszego portalu to zespół, który z pasją tworzy treści dostosowane do potrzeb naszych czytelników. Skupiamy się na dostarczaniu wartościowych i aktualnych informacji z różnych dziedzin życia.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?