Zainteresowanie sklepami internetowymi jest spore, aczkolwiek są też osoby, które wolą obiekty stacjonarne. Trudno powiedzieć, co jest powodem takiego stanu rzeczy, aczkolwiek na pewno należy wziąć pod uwagę trudności z podjęciem odpowiedniej decyzji. Krótko mówiąc, zakupy przez internet wielokrotnie kończą się myśleniem nad możliwością zwrotu towaru.
Czy można zwrócić towar?
Być może są też tacy, którzy w ogóle zastanawiają się nad tym, czy zwroty te są możliwe. Osoby te powinny pamiętać o tym, że zwrócenie towaru jak najbardziej wchodzi w grę. Trzeba też zdawać sobie sprawę z określonych zasad. Co więcej, możemy mówić o zasadach, które dotyczą absolutnie wszystkich. Prawo jest w końcu jednakowe dla każdej osoby. Dobrze też, żebyśmy po prostu skoncentrowali się na jakimś przykładzie. Skupmy się może na ofercie, którą ma 4F. O czym należy pamiętać, jeśli interesują nas 4F zwroty?
4F zwroty – ważne informacje
Przede wszystkim należy podkreślić, że czas na odstąpienie umowy wynosi 30 dni. Co by nie mówić, dla wielu osób może to okazać się szokująca informacja. Raczej jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że czas na zwrot to 14 dni. Istotne jest też to, że towar zakupiony w sklepie może zostać zwrócony na kilka sposobów. Sklep robi wiele, aby zaspokoić pojawiające się oczekiwania. Tyczy się to nie tylko spraw związanych ze zwrotami towarów, ale teraz skupimy się na sytuacjach, podczas których chodzi właśnie o oddanie zakupu.
Jedną z opcji są 4F zwroty bezpośrednio w sklepie stacjonarnym. Trzeba jednak pamiętać o tym, że jest to rozwiązanie dotyczące zamówień opłaconych innymi metodami niż zakup na raty i płatność odroczona. Warto również mieć na uwadze, że zwrot bezpośrednio w sklepie stacjonarnym oznacza, iż rejestracja zgłoszenia zwrotu nie jest konieczna. Podczas dokonywania zwrotu konieczne jest posiadanie kupionego produktu. Konieczne jest też coś, co stanowi dowód zakupu.
Można też zdecydować się na 4F zwroty do paczkomatu InPost. Jest to forma rejestracji, która wymaga dokonania zgłoszenia na stronie. Wybór tego rozwiązania oznacza konieczność posiadania etykiety zwrotu (listu przewozowego). Etykieta zwrotu dołączana jest do przesyłki z produktem. Gdyby pojawił się problem ze znalezieniem tej etykiety, można wygenerować nową. Paczkę można zanieść do dowolnego paczkomatu. Można także skorzystać z kuriera DPD. Sytuację można porównać do korzystania z paczkomatu. Konieczność rejestracji na stronie, potrzebna etykieta zwrotu (możliwość wygenerowania nowej) – jedno i drugie znów jest istotne. Na uwagę zasługuje też to, że wskazane jest zdefiniowanie dnia i godziny przyjazdu kuriera.
Zakupiony towar można też zwrócić do punktu DHL POP. Sytuacja kolejny raz się powtarza – wymóg rejestracji i dostarczenie listu przewozowego. Paczkę można zanieść do dowolnego punktu. Ostatnia opcja to zwrot indywidualny, czyli znów trzeba pamiętać o rejestracji. Dodatkowo jest prośba, aby numer zwrotu znalazł się na przesyłce. Bez numeru zwrotu trudniej zidentyfikować paczkę.
4F zwroty odpowiedzią na oczekiwania?
Jak można ocenić 4F zwroty? Każda osoba ma rzecz jasna prawo do własnego zdania, ale nie ma co ukrywać, że zrobiono wiele, aby zaspokoić oczekiwania najbardziej wymagających osób. Na uwagę zasługuje choćby czas na zwrot. Wszyscy chyba zgodzą się, z tym że 30 dni to bardzo dużo. Poza tym standardem można określić 2 tygodnie na oddanie przesyłki. Nie można też zapomnieć o tym, że chęć zwrotu musi oznaczać, iż produkt znajduje się w nienaruszonym stanie. Jeżeli zakupiony produkt jest uszkodzony, o zwrocie możemy zapomnieć.