Płatności w Internecie – jakie mogą być dobre rozwiązania dla Twojej firmy?

Wybór odpowiednich płatności w Internecie warto rozpocząć od zrozumienia preferencji i zachowań zakupowych klientów. Ważne są również potrzeby Twojej firmy. Dlatego istotne jest, aby rozwiązania płatnicze były różnorodne, elastyczne i skalowalne, a jeśli taka jest potrzeba Twojej firmy, to również dostosowane do międzynarodowych rynków.

Klienci w trakcie zakupów poszukują przede wszystkim bezpieczeństwa, szybkości i wygody. Jednak ich potrzeby mogą się różnić w zależności od demografii, czy rodzaju poszukiwanych produktów lub usług. Z drugiej strony, jako właściciel e-biznesu musisz zwrócić uwagę na koszty wdrożenia i utrzymania systemów płatniczych, ich kompatybilność z istniejącą infrastrukturą IT oraz łatwość obsługi zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów.

Płatności w internecie, które będą odpowiadały zarówno na potrzeby klientów, jak i Twoje, mogą znacząco przyczynić się do wzrostu satysfakcji klientów i zwiększenia konwersji, a tym samym rozwoju Twojego przedsiębiorstwa. Warto przeanalizować każdą z popularnych opcji płatności w internecie.

Pay by link

  • Dobre rozwiązanie dla wszystkich rodzajów sklepów oferujących produkty lub usługi online.
  • Dla klientów, którzy preferują korzystanie z zaufanych, dobrze znanych bezpośrednich metod płatności bazujących na bankowości internetowej. 

Płatność kartą

  • Uniwersalne rozwiązanie dla każdego sklepu internetowego, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
  • Dla szerokiej gamy klientów korzystających z kart płatniczych, osób często podróżujących lub robiących zakupy za granicą.

BLIK

  • Dla sklepów działających na polskim rynku, z produktami i usługami kierowanymi głównie do młodszego pokolenia i osób w średnim wieku.
  • Dla użytkowników mobilnych, którzy cenią sobie szybkość i wygodę płatności mobilnych bez konieczności posiadania przy sobie karty płatniczej lub dostępu do komputera.

Szybkie przelewy

  • Powinny z nich skorzystać sklepy, które chcą zaoferować alternatywę dla tradycyjnych przelewów bankowych, szczególnie gdy nie oferują opcji Pay by link.
  • Dla klientów, którzy oczekują natychmiastowego przetwarzania płatności w internecie, ale ich bank nie wspiera systemu Pay by link.

Płatności 1-click

  • Odpowiednie dla sklepów z powracającymi klientami, które chcą zminimalizować czas potrzebny na dokończenie zakupów.
  • Dla osób ceniących sobie szybkość i wygodę, które nie chcą za każdym razem wprowadzać danych swojej karty lub logować się do aplikacji bankowej.

Płatności odroczone

  • Dobre rozwiązanie dla sklepów oferujących droższe produkty, gdzie zapłata pełnej kwoty od razu może stanowić zbyt duże obciążenie dla budżetu klienta.
  • Dla klientów, którzy potrzebują więcej czasu na zgromadzenie środków na zakup, ale chcą otrzymać produkt natychmiast.

Raty online

  • Powinny się nimi zainteresować sklepy oferujące kosztowne produkty, takie jak elektronika, meble, czy sprzęt sportowy.
  • Dla klientów, którzy preferują rozłożenie płatności na mniejsze części, ale chcą otrzymać produkt od razu po dokonaniu zakupu.

Przy wdrażaniu płatności w Internecie, zawsze należy porównać oferty dostawców usług płatniczych. Godnym polecenia jest Autopay, który oferuje wszystkie wyżej opisane rodzaje płatności, a z jego usług korzysta już blisko 40 000 e-sprzedawców. 

Materiał zewnętrzny

Redakcja mbon.pl