Internet to nie tylko świetne źródło wiedzy na różne tematy. Coraz więcej osób przenosi swoje biznesy do sieci. Aby przynosiły one efekty finansowe trzeba dotrzeć do jak największej ilości klientów. Można to osiągnąć dzięki narzędziom Google. Najważniejsze z nich to Google Ads i Google Analytics.
Google Ads – reklama dźwignią handlu
Google Ads jest programem reklamowym online, który został stworzony przez Google. W Google Ads każdy ma możliwość stworzyć reklamę swojej firmy. Osoba tworząca reklamę wybiera miejsca, w których ma się ona wyświetlać, samodzielnie ustala budżet oraz sprawdza, jak i czy ona działa. Główną zaletą Google Ads jest to, iż reklamę można kierować do osób o konkretnych zainteresowaniach. Aby reklama była odpowiednio stworzona można wykorzystać różne opcje, dzięki którym firma dotrze do konkretnego segmentu odbiorców. Kolejnym autem jest kontrola kosztów. Można określić dowolną wielkość wydatków w ciągu miesiąca i dnia. A opłata jest pobierana dopiero, gdy ktoś na nią wejdzie. Jeśli ktoś wejdzie na reklamę, kupi coś lub wykona inną wartościową czynność dla firmy, to właściciel się o tym dowie.
Czym jest Google Analytics?
Google Analytisc jest kolejnym narzędziem, które analizuje statystyki ruchu oraz zachowania osób wchodzących na stronę internetową. Jest to darmowe narzędzie, które można umieścić na stronie internetowej poprzez zainstalowanie wtyczki, która wgrywa tagi. W Google Analytics można uzyskiwać raporty w czasie rzeczywistym, czyli na bieżąco można sprawdzić, ile osób znajduje się na stronie. Jest dostęp o informacjach o źródłach wizyt, lokalizacji użytkowników oraz które treści lub podstrony są najczęściej odwiedzane. Dodatkowo znajdują się również informacje demograficzne, czyli wiek i płeć, geograficzne oraz wiele innych, które pozwolą określić grupę osób, do których strona dociera.
Google Ads i Analytics
Google Analytics jest odrębne od Google Ads. Oba narzędzia zawierają inne funkcje. Jednak jeśli połączone zostaną ze sobą, to można osiągnąć znacznie dużo większe korzyści. Bardzo dobrym przykładem ich połączenia jest remarketing. W Google Ads listy remarketingowe są tworzone na podstawie odwiedzin na konkretnych podstronach z ostatnich 30 dni. Jednak więcej możliwości tworzenia list daje Google Analytics. Wybrać można wśród konkretnych przedziałów wiekowych, zainteresowań, lokalizacji czy języka przeglądarki. Oczywiście to tylko jeden z przykładów w dużym uproszczeniu. Jedno jest pewne. Oba narzędzia razem dają mnóstwo możliwości.
Google Ads kurs
Każdy, kto chciałby stworzyć idealną reklamę internetową, może zlecić to fachowcom. Ale można także zrobić kurs Google Ads i samemu zając się swoimi sprawami. Na szczęście jest dostępnych wiele kursów online z zakresu wiedzy o Google Ads. Niektóre z nich są nawet darmowe. Warto rozpocząć od darmowego kursu, a jeśli będzie on niewystarczający, to wówczas można zainwestować w kurs płatny. I tak będą to niższe koszty niż zlecenie kampanii reklamowej agencji. Google Ads kurs podstawowy zawiera informacje o tym, jak uruchomić kampanię i mierzyć jej skuteczność. W kursie poruszone są tematy dotyczące optymalizacji kampanii i tego, jak poruszać się w sieci reklamowej.
Google Analytics kurs dla początkujących
Aby stworzyć kampanię reklamową oprócz kursu Google Ads, warto zrobić kurs Google Analytics. Tak samo jak w przypadku kursu Google Ads można znaleźć kursy darmowe i płatne. W podstawowej wersji kursu można nauczyć się tego, jak założyć konto GA i analizować działania użytkowników na stronie. Ponadto kurs nauczy także skutecznego prowadzenia kampanii marketingowej, optymalizacji strony oraz śledzenia działań e-commers. Kurs Google Analytics przyda się każdemu, kto chce nauczyć się integracji tego narzędzia z Google Ads oraz jak tworzyć listy remarketingowe. Jest to najlepsze narzędzie analityczne, które pozwoli na efektywne wydawanie pieniędzy na działania marketingowe, optymalizację strony pod kątem SEO oraz sprawdzenie, które źródła ruchu są najskuteczniejsze.