Istnieje wiele praktycznych rozwiązań, które wspomagają proces współczesnego marketingu. Wiele dobrego da się uzyskać za sprawą nowoczesnych technologii, w tym między innymi sztucznej inteligencji, VR czy rozwiązań typu Motion Capture, na których chcielibyśmy się skupić w dzisiejszym tekście, pokazując, jak przydatne mogą się okazać dla Twojego biznesu.
Na czym polega Motion Capture? Jakie są jego największe zalety i w których obszarach marketingu wykorzystać tę technologię? O tym napiszemy poniżej.
Czym jest Motion Capture?
Technika Motion Capture (inaczej mocap) to rozwiązanie oparte na przechwytywaniu ruchów wykonywanych przez aktorów, by następnie przełożyć je na trójwymiarową animację w komputerze. Do tego celu wykorzystuje się urządzenia wyposażone w odpowiednie oprogramowanie, przygotowane do wyłapywania ruchów pochodzących ze specjalnych czujników, rozmieszczonych na ciele aktora. Pozwalają one na realizację nagrań zarówno we wnętrzach, jak i w plenerze – dla uzyskania jak najbardziej realistycznych ujęć. Coraz częściej oprócz samych sensorów stosuje się także specjalne kamery (system headcam), których zadaniem jest wyłapywanie także mimiki aktora, co ułatwia stworzenie realistycznych modeli twarzy w animacji. Ten system określa się mianem Performance Capture.
Zastosowania Motion Capture w nowoczesnym biznesie
W jakich obszarach gospodarki najchętniej wykorzystuje się takie technologie? Są one jednoznacznie powiązane choćby z branżą filmową. Z wykorzystaniem Performance Capture stworzono choćby takie obrazy, jak „Avatar” czy postać Golluma z „Władcy Pierścieni”. Tego typu rozwiązań powszechnie używa się też przy produkcji gier komputerowych, by uzyskać wrażenie większej naturalności i płynności ruchów.
Równocześnie jednak coraz chętniej sięga się po animacje, bazujące na Motion Capture, także w marketingu, by przygotowywać materiały promocyjne i wizualizacje produktów jak najlepiej oddające rzeczywistość. Tego typu rozwiązania oferuje choćby EpicVR.
Zalety technologii mocap – z jakiego powodu warto z niej korzystać?
Dlaczego nowoczesny marketing tak chętnie sięga po systemy Motion Capture? To przede wszystkim szansa na tworzenie animacji o niemożliwym do uzyskania wcześniej poziomie realizmu. Ruch każdej kończyny jest zdecydowanie bardziej płynny, a mimika twarzy dynamiczna i naturalnie odwzorowująca zachowania ludzkie. Pozwala to uzyskać wysoki poziom finalnego filmu, który przekonuje odbiorców i pozwala dotrzeć z przekazem do szerszej grupy.
Co więcej, tego typu technologie pozwalają zoptymalizować cały proces produkcji animacji. Z jednej strony nie zmniejszają roli animatora, usprawniają jednak jego pracę. Wpływa to na obniżenie kosztów produkcyjnych, a także na znaczące skrócenie czasu potrzebnego na stworzenie konkretnego materiału. Uzyskuje się zatem najwyższej jakości materiały marketingowe, szyte na miarę potrzeb konkretnej firmy, zdecydowanie szybciej i taniej niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań.
Motion Capture w praktyce – podsumowanie
Systemy Motion Capture zyskują coraz większą popularność i stają się ważnym elementem pracy współczesnych animatorów – usprawniają ich działania, obniżają koszty, a także pozwalają uzyskać spektakularne efekty do wykorzystania nie tylko w Oskarowych megaprodukcjach, ale też w Twoich codziennych materiałach reklamujących konkretny biznes. To rozwiązanie, które wciąż może nas zaskoczyć i przynieść jeszcze więcej korzyści na przyszłość.
Artykuł sponsorowany